20 ویژگی محتوای سئو شده درجه یک برای سئو

محتوای سئو شده، یا سئوی محتوا بخش کلیدی هر استراتژی سئو است. بدون محتوا، رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو غیرممکن است. بنابراین، نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است! این راهنمای نهایی مهم ترین زمینه های سئو محتوا را پوشش می دهد. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی می کند، ادامه مطلب را بخوانید.

فهرست مطالب

سئوی محتوا چیست؟

  1. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای محتوای سئو بسیار مهم است؟

برخی از اصطلاحات که ما در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنیم

کلمات کلیدی و عبارات کلیدی

کلمات کلیدی دم دراز

چند کلمه کلیدی؟

سر یا دم؟

هدف کلمه کلیدی و هدف جستجو

چهار نوع قصد

SERP ها را بررسی کنید

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که می توانید استفاده کنید

تطبیق استراتژی کلمه کلیدی شما

  1. ساختار سایت

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟

آ. یک ساختار خوب به گوگل کمک می کند تا سایت شما را “درک” کند

ب یک ساختار خوب باعث می شود که شما با محتوای سئوی خود رقابت نکنید

ساختار ایده آل یک سایت

نکات کاربردی برای بهبود ساختار سایت

در مورد محتوای سنگ بنا تصمیم بگیرید

پیوند از دم به سر

از برچسب ها استفاده کنید (اما نه خیلی زیاد)

از محتوای تکراری خودداری کنید

محتوای قدیمی سئو را حذف کنید

با محتوای یتیم مقابله کنید

با آدمخواری محتوا مقابله کنید

  1. کپی رایتینگ برای سئوی محتوا

نوشتن کپی سئو با یک ایده اصلی شروع می شود

به مخاطبان خود فکر کنید

طراحی محتوا و سئوی محتوا

کپی رایتینگ به محتوای سئوی قابل خواندن نیاز دارد

محتوا، زمینه و هدف جستجو

محتوا را برای موتورهای جستجو و خوانندگان بهینه کنید

نتیجه گیری در مورد سئو محتوا

دریابید که سئو محتوای شما چقدر متناسب است!

 

 

سئوی محتوا چیست؟

سئوی محتوا به ایجاد محتوایی اشاره دارد که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این شامل همه چیزهایی است که با نوشتن و ساختار محتوا در وب سایت شما انجام می شود. سه عنصر اصلی وجود دارد که باید برای تولید محتوا در نظر بگیرید که باعث می شود وب سایت شما رتبه خوبی داشته باشد: استراتژی کلمات کلیدی، ساختار سایت و نوشتن کپی رایت.

 

سئوی محتوا مهم است زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت شما را می خوانند، بنابراین کلماتی که در سایت خود استفاده می کنید تعیین می کنند که آیا سایت شما در صفحات نتایج آنها رتبه می یابد یا خیر. البته، وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای رابط کاربری عالی باشد و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. اما بدون محتوای با کیفیت، سایت شما در موتورهای جستجو شانسی ندارد.

 

 

  1. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی اساساً مراحلی است که برای ایجاد لیست گسترده ای از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید انجام می دهید. هر استراتژی سئوی محتوا باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود، زیرا اگر می خواهید ترافیک ایجاد کنید باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا عباراتی را که باید به دنبال رتبه بندی آنها باشید، کشف کنید.

 

تحقیق کلیدواژه چهار مرحله دارد:

 

ابتدا، ماموریت کسب و کار خود را یادداشت می کنید.

در مرحله بعد، فهرستی از تمام کلمات کلیدی که می‌خواهید پیدا شوند تهیه می‌کنید.

سپس، به هدف جستجو نگاه کنید.

در نهایت، صفحات فرود را برای همه این کلمات کلیدی ایجاد می کنید.

اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به درستی انجام می دهید، باید دید کلی روشنی از عباراتی که مردم استفاده می کنند و عباراتی که می خواهید صفحات سایت شما برای آنها پیدا شود داشته باشید. این مرور کلی به عنوان راهنمای نوشتن محتوا در وب سایت شما عمل می کند.

 

بیشتر بخوانید: تحقیق کلمات کلیدی: راهنمای نهایی »

 

 

 

 

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای محتوای سئو بسیار مهم است؟

تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص می کند که مخاطب شما از کدام عبارات جستجو استفاده می کند. این بسیار مهم است. در Yoast، ما مرتباً با مشتریانی روبرو می شویم که هنگام صحبت در مورد محصولات خود از کلمات خاصی استفاده می کنند، در حالی که مشتریان آنها از کلمات کاملاً متفاوت استفاده می کنند. نوشتن و بهینه سازی محتوای سئو برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند، منطقی نیست. انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی اطمینان حاصل می کند که شما از همان کلماتی که مخاطبان هدف خود استفاده می کنید استفاده می کنید و بنابراین تمام تلاش برای بهینه سازی وب سایت خود را ارزشمند می کند.

 

 

برخی از اصطلاحات که ما در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنیم

کلمات کلیدی و عبارات کلیدی

ما تمایل داریم همیشه از کلمه “کلید واژه” استفاده کنیم، اما لزوماً به این معنا نیست که فقط یک کلمه باشد. “WordPress SEO” یک کلمه کلیدی است، همانطور که “افزونه Google Analytics” است. بنابراین می توانید کلمات کلیدی حاوی چندین کلمه داشته باشید!

 

کلمات کلیدی دم دراز

هرچه یک عبارت جستجو طولانی تر (و خاص تر) باشد، رتبه بندی آن عبارت آسان تر خواهد بود. کلمات کلیدی که خاص تر (و معمولا طولانی تر) هستند معمولا به عنوان کلمات کلیدی دم بلند نامیده می شوند. کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند و بیشتر بر روی یک طاقچه تمرکز می کنند.

 

 

 

 

 

 

چند کلمه کلیدی؟

ارائه تعداد دقیق کلمات کلیدی که باید روی آنها تمرکز کنید بسیار دشوار است. و باز هم، بسیار ساده است: شما فقط باید تعداد زیادی داشته باشید – تا جایی که می توانید پیدا کنید. شاید بیش از 1000 کلمه کلیدی خیلی زیاد باشد!

 

حتی اگر یک کسب و کار نسبتا کوچک هستید، احتمالاً با چند صد کلمه کلیدی روبرو خواهید شد. اما لازم نیست فوراً برای همه اینها صفحات ایجاد کنید. نکته مهم در مورد داشتن یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس این است که می توانید به تدریج محتوا اضافه کنید. به این فکر کنید که می‌خواهید فوراً برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی کنید و کدام‌ها فوراً مهم نیستند. اولویت های خود را مشخص کنید و برای ایجاد محتوای خود برنامه ریزی کنید.

 

 

 

 

 

 

هدف کلمه کلیدی و هدف جستجو

همانطور که شما در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستید، فکر کردن به هدف جستجوی کاربران واقعا سودمند است. آیا وقتی کلمه کلیدی شما را به عنوان عبارت جستجو وارد می کنند به دنبال اطلاعات هستند؟ یا هدف آنها خرید چیزی است؟ هدف کلمه کلیدی در کلمات کلیدی مانند [خرید مبل چرمی]، یا [چگونه به توله سگ خود آموزش دهید] واضح است. اما همیشه به این سادگی نیست.

 

چهار نوع قصد

چهار نوع قصد وجود دارد:

 

هدف ناوبری: افراد می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند، اما به جای وارد کردن URL، یک عبارت را در موتور جستجو وارد می کنند.

هدف اطلاعاتی: افراد در تلاشند تا پاسخی برای یک سوال یا اطلاعات خاص در مورد موضوعی خاص پیدا کنند.

نیت تجاری: مردم می خواهند در آینده نزدیک چیزی بخرند و قبل از خرید در حال تحقیق هستند.

قصد معامله: افراد پس از انجام جستجوی هدف تجاری خود به دنبال خرید چیزی هستند.

موتورهای جستجو همیشه در تلاش هستند به نیازهای دقیق مردم پاسخ دهند و در حدس زدن هدف افراد بهتر و بهتر می شوند. بنابراین، به زبان ساده، اگر 95٪ از افرادی که برای [تعویض لاستیک خودرو] جستجو می کنند، قصد اطلاعاتی دارند، و شما در حال بهینه سازی قصد معامله برای فروش لاستیک هستید، احتمالاً در بیشتر مواقع رتبه ای نخواهید داشت.

 

 

 

 

 

 

SERP ها را بررسی کنید

هنگامی که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستید، می توانید اطلاعات زیادی را از صفحات نتایج بدست آورید. اگر می‌خواهید بدانید هدف افرادی که از کلمات کلیدی شما استفاده می‌کنند چیست، به سادگی آن کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و به نتایج جستجو نگاه کنید. سعی کنید محتوای خود را طوری ایجاد کنید که نیاز خاصی را که از نتایج هر کلمه کلیدی استخراج می کنید، پاسخ دهد. این پست با جزئیات بیشتری درباره نحوه استفاده از نتایج جستجو برای ایجاد محتوا برای هدف درست بحث می کند.

 

به خواندن ادامه دهید: هدف جستجو چیست؟ »

 

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که می توانید استفاده کنید

چندین ابزار رایگان و ممتاز برای کمک به شما در تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد. Yoast SEO با ادغام Semrush ارائه می شود که پیشنهاداتی را برای عبارات کلیدی مرتبط از جمله روند حجم جستجو ارائه می دهد. البته، این یک ابزار کامل تحقیق کلمات کلیدی نیست، اما می تواند به شما کمک کند تا بینش های ارزشمندی به دست آورید و کلمات کلیدی با عملکرد بالا را پیدا کنید! برای سایر ابزارها، لطفاً مقاله ما را در مورد ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بررسی کنید.

 

 

 

 

 

تطبیق استراتژی کلمه کلیدی شما

استراتژی کلمه کلیدی شما ثابت نیست. باید در کنار شرکت و وب سایت شما تغییر کند و تکامل یابد. باید با شما تکامل یابد و رشد کند. اگر اینطور نیست، اشتباه انجام می دهید.

 

شما باید در رأس تغییرات شرکت خود باشید و استراتژی خود را به طور همزمان تطبیق دهید. اگر فروشگاه آنلاین شما شروع به فروش محصولات جدید کرد، لیست خود را با کلمات کلیدی بیشتری گسترش دهید. اگر به دنبال بازارهای جدید هستید، بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما در این بازارهای جدید نیز هدف قرار گیرند.

 

چندین استراتژی کلیدواژه برای اتخاذ وجود دارد. یکی از آنها این است که شروع به تلاش برای رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی طولانی کنید و سپس کلمات کلیدی عمومی‌تری را هدف قرار دهید، اما می‌توانید با تمرکز بر روی کلیدواژه‌های عمومی شروع کنید و سپس به دنبال کلمات کلیدی طولانی‌تر باشید. می توانید بزرگنمایی کنید و فعالیت های تخصصی بیشتری را دنبال کنید، رویکرد خود را گسترش دهید، محتوای بیشتری را در مورد چیزهای مختلف اضافه کنید، یا می توانید هر دو را به طور همزمان انجام دهید.

 

 

 

 

 

  1. ساختار سایت

دومین جنبه مهم سئوی محتوا، ساختار سایت شما است. ابتدا توضیح خواهم داد که چرا ساختار سایت مهم است، سپس به شما نشان خواهم داد که ساختار سایت ایده آل چگونه به نظر می رسد. من همچنین نکاتی را در مورد چگونگی (سریع) بهبود ساختار سایت خود بدون ایجاد اختلال در هسته وب سایت شما ارائه خواهم داد.

 

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که ساختار سایت یک عامل رتبه بندی مهم و در نتیجه برای ساخت محتوای سئو ضروری است:

 

آ. یک ساختار خوب به گوگل کمک می کند تا سایت شما را “درک” کند

نحوه ساختار سایت شما به گوگل سرنخ های قابل توجهی در مورد مکان یافتن مهم ترین محتوا می دهد. ساختار سایت شما تعیین می‌کند که آیا یک موتور جستجو متوجه می‌شود که سایت شما در مورد چیست، و اینکه چگونه محتوای مرتبط با هدف و هدف سایت شما را پیدا کرده و فهرست‌بندی می‌کند. بنابراین یک ساختار خوب سایت منجر به رتبه بالاتر در گوگل می شود.

 

با ایجاد چنین ساختاری، می توانید از محتوای موجود که لینک های دیگران را جذب کرده است برای کمک به رتبه بندی صفحات دیگر نیز استفاده کنید. ساختار سایت شما کمک می‌کند تا بخشی از این پیوند به سایر صفحات سایت شما پخش شود. در یک سایت تجاری، به این معنی است که می توانید از محتوای با کیفیتی که نوشته اید برای افزایش رتبه موتور جستجوی صفحات فروش خود نیز استفاده کنید.

 

 

 

 

ب یک ساختار خوب باعث می شود که شما با محتوای سئوی خود رقابت نکنید

در وب سایت خود، احتمالاً چندین مقاله در مورد موضوعات مشابه خواهید داشت. به عنوان مثال، در Yoast، ما در مورد SEO می نویسیم. اگر هشت مقاله در مورد سئو می نوشتیم، گوگل نمی دانست کدام یک از اینها مهمتر است. اگر این موضوع را با ساختار سایت خود روشن نمی‌کردیم، با مقالات خودمان برای کسب رتبه برتر گوگل رقابت می‌کردیم. بنابراین، حل مشکلاتی از این دست با استفاده از یک ساختار پیوند داخلی صحیح منجر به رتبه‌بندی کلی بالاتر می‌شود.

 

ساختار ایده آل یک سایت

در حالت ایده آل، شما باید سایت خود را مانند یک هرم ساختار دهید. در بالای هرم صفحه اصلی شما و در صفحه اصلی پیوندهایی به برخی از صفحات دیگر (مانند صفحات دسته بندی) وجود دارد. این صفحات به نوبه خود به صفحات بیشتری لینک می دهند.

 

در یک استراتژی سئوی محتوا موثر، استراتژی کلمات کلیدی شما و نحوه ساختار سایتتان با هم کار می کنند. در استراتژی کلمات کلیدی مناسب، به کلمات کلیدی رایج و رقابتی و همچنین عبارات جستجوی طاقچه طولانی تری فکر کرده اید. شما باید دوگانگی مشابهی را در ساختار سایت خود ایجاد کنید. صفحاتی که بر روی عبارات جستجوی رایج‌تر تمرکز می‌کنند باید در هرم شما بالا ظاهر شوند، در حالی که صفحات بهینه‌سازی شده برای کلمات کلیدی طولانی‌تر باید در قسمت پایین‌تری از ساختار سایت شما ظاهر شوند. این صفحات دم بلند در پایین هرم باید به درستی به صفحات بالاتر در هرم پیوند داده شوند.

 

در ادامه بخوانید: راهنمای نهایی ساختار سایت »

 

 

 

 

نکات کاربردی برای بهبود ساختار سایت

اگر در مورد سئوی محتوا جدی هستید، به احتمال زیاد در حال حاضر یک وب سایت زنده خواهید داشت. بنابراین ممکن است کمی دیر باشد که ساختار سایت خود را به روشی ایده آل هرمی تنظیم کنید. ناامید نشوید – هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود ساختار سایت و محتوای سئوی خود انجام دهید.

 

در مورد محتوای سنگ بنا تصمیم بگیرید

شما باید تلاش خود را بر روی مقالات سنگ بنا متمرکز کنید. اینها مقالاتی هستند که بیشتر به آنها افتخار می کنید و به بهترین نحو با ماموریت وب سایت شما مطابقت دارند. این راهنمای نهایی، در واقع، یکی از سنگ بنای ماست. شما بیشتر می خواهید برای این مقالات رتبه بندی کنید. اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که کدام یک از مقالات شما مهم ترین هستند، از هم اکنون به فکر کردن در مورد آن بپردازید. این مقالات را به بهترین مقالات در سایت خود تبدیل کنید. TLC اضافی به آنها بدهید و مرتباً آنها را به روز کنید.

 

به خواندن ادامه دهید: محتوای سنگ بنا چیست »

 

 

 

پیوند از دم به سر

هنگامی که در مورد سنگ بنای ارزشمند خود تصمیم گرفتید، مطمئن شوید که از تمام مقالات “دم” خود به آن سنگ بناها پیوند داده اید. به این ترتیب، گوگل می داند که چه مقالاتی بالاترین رتبه را داشته باشد. همه این موارد را در مقاله ما در مورد گنجاندن سنگ بنا در ساختار سایت خود بخوانید. Yoast SEO Premium یک ابزار پیوند داخلی پیشرفته دارد که به طور خودکار مقالات مرتبط را برای پیوند پیشنهاد می کند.

 

نکته حرفه ای: می توانید از تمرین سئوی محتوای سنگ بنای ما در Yoast SEO Premium استفاده کنید تا تمام صفحات محتوای سنگ بنای خود را بررسی کنید، ببینید چه تعداد لینک داخلی دریافت می کنند و در صورت لزوم به سرعت موارد بیشتری را اضافه کنید.

 

از برچسب ها استفاده کنید (اما نه خیلی زیاد)

سایت شما همچنین از افزودن برچسب ها سود خواهد برد. برچسب‌ها و طبقه‌بندی‌ها به سایت شما ساختار بیشتری می‌دهند – یا حداقل، گوگل آن را بهتر درک می‌کند. آنها مقالات شما را در مورد موضوعات مشابه گروه بندی می کنند. با این حال زیاده روی نکنید. برخی افراد برچسب های بیشتری نسبت به مقالات دارند. استفاده از تگ های زیاد منجر به ایجاد یک وب سایت گیج کننده و با ساختار ضعیف می شود.

 

از محتوای تکراری خودداری کنید

یک محتوای سئو می تواند در چندین مکان در سایت شما ظاهر شود. به عنوان یک خواننده، برایتان مهم نیست: همچنان محتوایی را که برای آن آمده‌اید، دریافت می‌کنید. اما یک موتور جستجو باید چیزی را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب کند، زیرا نمی‌خواهد همان محتوا را دو بار نشان دهد.

 

 

 

 

علاوه بر این، زمانی که وب‌سایت‌های دیگر به محصول شما پیوند می‌دهند، به احتمال زیاد برخی از آنها به URL اول پیوند می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به URL دوم پیوند می‌دهند. اما اگر همه این موارد تکراری به یک URL مرتبط باشند، شانس شما برای رتبه دهی برتر برای کلمه کلیدی مربوطه بسیار بیشتر خواهد بود. Canonicalization راه حلی برای محتوای تکراری است. می توانید URL متعارف را در تب پیشرفته Yoast SEO پیکربندی کنید.

 

محتوای قدیمی سئو را حذف کنید

آیا باید محتوای قدیمی را نگه دارید؟ به طور خلاصه، می‌توانید آن را به‌روزرسانی، ادغام یا تغییر مسیر دهید، که بخشی از نگهداری منظم محتوا برای سئو است.

 

اگر محتوای یک صفحه قدیمی است، آن را حذف کنید! با این حال، ممکن است لینک های ارزشمندی به آن صفحه داشته باشید. شما می‌خواهید مطمئن شوید که هنوز از این پیوندها سود می‌برید، حتی اگر صفحه دیگر وجود نداشته باشد، بنابراین باید URL را تغییر مسیر دهید.

 

اگر افزونه Yoast SEO Premium را دارید، تغییر مسیر صفحات دشوار نیست، که می تواند به شما در مراقبت از تغییر مسیرها کمک کند. ترجیحاً URL قدیمی (301) را به صفحه یا محصولی که جایگزین صفحه یا محصول قدیمی شده است یا در صورتی که جایگزینی وجود ندارد، به صفحه مرتبط هدایت کنید. این می تواند صفحه دسته بندی محصول خاص یا به عنوان آخرین راه حل، صفحه اصلی شما باشد. به این ترتیب صفحه (منسوخ شده) دیگر با ساختار سایت شما تداخل نخواهد داشت.

 

 

با محتوای یتیم مقابله کنید

اصطلاح «محتوای یتیم» به مقاله‌هایی اطلاق می‌شود که هیچ پیوندی از سایر مقالات یا پست‌های شما ندارند. به همین دلیل، یافتن این مقالات چه توسط گوگل و چه توسط کاربران سایت شما دشوار است. گوگل این نوع محتوا را کم اهمیت تلقی خواهد کرد. بنابراین، اگر مقاله ای برای شما مهم است، با پیوند دادن به آن مقاله خاص از محتوای دیگر (مرتبط) آن را برای گوگل (و بازدیدکنندگان خود) روشن کنید. در مورد حل مشکل مقالات بی سرپرست در مقاله ما در مورد محتوای یتیم بیشتر بخوانید.

 

برای نکات بیشتر و ورودی های عملی، مقاله ما را در مورد چگونگی بهبود ساختار سایت خود در 4 مرحله ساده بررسی کنید.

 

نکته حرفه ای: از تمرین سئو محتوای یتیم ما در Yoast SEO Premium برای یافتن سریع و تعمیر صفحات بدون لینک داخلی استفاده کنید.

 

 

 

 

 

با آدمخواری محتوا مقابله کنید

هنگامی که برای مدتی محتوا می نویسید، ممکن است ده ها مقاله در مورد هر موضوعی داشته باشید. اگر این مقالات به نوعی همان چیزها را بیان می کنند، موتورهای جستجو و کاربران ممکن است گیج شوند. از آنجایی که شما محتوای بسیار مشابهی دارید، ممکن است محتوای شما در موتورهای جستجو با خودش رقابت کند. به این می گویند آدم خواری کلمات کلیدی. ذاتا بد نیست، اما چیزی است که باید به آن نگاه کنید. آیا مقالات شما آنطور که باید عملکرد خوبی دارند یا رقابت به شانس کسب رتبه بالاتر آسیب می زند؟ خوشبختانه، پیدا کردن و رفع آدم خواری کلمات کلیدی کار سختی نیست.

 

  1. کپی رایتینگ برای سئوی محتوا

سومین و آخرین جنبه استراتژی سئوی محتوا موفق، کپی رایتینگ است. مهمترین چیز این است که شما باید مقالاتی بنویسید که خواندن آنها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان شما تمایل به ماندن در وب سایت شما داشته باشند. در عین حال، شما می خواهید محتوای سئوی خود را برای گوگل جذاب کنید. اما برخی افراد زیاده روی می کنند و محتوای خود را چنان آشکارا بهینه می کنند که خواندن آنها وحشتناک می شود. در Yoast، پیشنهاد می کنیم متن خود را برای جستجو بهینه سازی کنید بدون اینکه بر اصالت ایده یا خوانایی متن شما تأثیر منفی بگذارد.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی برای سئو کپی رایتینگ »

 

 

نوشتن کپی سئو با یک ایده اصلی شروع می شود

اولین نیاز برای کپی رایتینگ با کیفیت بالا نوشتن محتوای اصلی است. پست وبلاگ یا مقاله شما باید «تازه»، جدید و اصلی باشد. باید با همه پست‌ها و مقالات دیگر وبلاگ که قبلاً در اینترنت هستند متفاوت باشد. باید محتوایی باشد که مردم بخواهند بخوانند.

 

اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام داده باشید، در نهایت به لیست طولانی از عباراتی که می خواهید برای آنها پیدا شوید، خواهید رسید. این لیست می تواند راهنمای شما برای انتخاب باشد. هر چند کلمه کلیدی هنوز موضوعی نیست. باید مطمئن شوید که یک ایده اصلی برای پست وبلاگ خود ارائه کرده اید – ایده ای که در آن کلمه کلیدی تمرکز مورد نظر جایگاه برجسته ای دارد.

 

محتوای سئوی اصلی لزوماً به معنای محتوای جدید نیست. البته، اگر داستان شما کاملاً جدید باشد، به طور خودکار به معنای اصلی بودن آن است. با این حال، ارائه نظر (حرفه ای) خود در مورد یک موضوع خاص نیز به عنوان محتوای اصلی به حساب می آید. زاویه شخصی شما نسبت به یک داستان، محتوای شما را منحصر به فرد و بدیع می کند.

 

 

 

 

به مخاطبان خود فکر کنید

اگر می خواهید محتوای اصلی بنویسید، باید به مخاطبان خود و اینکه چه کسانی هستند فکر کنید. همچنین از خود بپرسید:

 

چه چیزی می خواهید به مخاطبان خود بگویید؟

پیام اصلی مقاله شما چه خواهد بود؟

آیا می توانید هدف مقاله خود را بگویید؟

می خواهید مخاطبان شما پس از خواندن مقاله شما چه کاری انجام دهند؟ (آیا می خواهید آنها تعامل داشته باشند، چیزهای شما را بخرند، پست های بیشتری بخوانند؟)

فکر کردن در مورد این سوالات به شما کمک می کند تا ایده اصلی برای پست یا مقاله خود داشته باشید.

 

 

 

 

 

طراحی محتوا و سئوی محتوا

طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می کند محتوا را بر اساس نیازهای واقعی کاربر تولید کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا بفهمید کاربر شما چه می خواهد، بلکه بیشتر بر آنچه کاربر واقعاً نیاز دارد تمرکز می کند. فکر کردن به محتوای خود به این روش به کاربر کمک می کند تا آن محتوا را در زمانی که به آن نیاز دارد، به زبان و قالب مورد نیاز خود دریافت کند.

 

طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید، بلکه روشی جدید برای تفکر در مورد محتوا است. اگر می خواهید در مورد طراحی محتوا بیشتر بدانید، پست ما در مورد طراحی محتوا را بخوانید: راهی عالی برای ایجاد محتوای کاربر محور.

 

کپی رایتینگ به محتوای سئوی قابل خواندن نیاز دارد

یک نیاز کلیدی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، نوشتن محتوایی است که به راحتی قابل خواندن باشد. خوانایی هم برای مخاطبان شما و هم برای گوگل مهم است. از این گذشته، نه تنها مردم مقالات شما را می خوانند، بلکه گوگل نیز این کار را می کند.

 

اگر متن شما به خوبی ساختار یافته و واضح نوشته شده باشد، خوانندگان پیام شما را درک خواهند کرد، اما شاید مهمتر از آن، به گوگل نیز در درک بهتر کمک کند. اگر پیام اصلی شما برای گوگل واضح تر باشد، پست شما به احتمال زیاد در موتورهای جستجو رتبه خوبی خواهد داشت.

 

خوانایی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله ساختار متن، طول جمله و نوشتن پاراگراف های واضح. همه چیز در مورد اهمیت خوانایی را در این پست بخوانید. برای راهنمایی های بیشتر در مورد خوانایی، می توانید پست ما را در مورد نحوه خوانایی بیشتر مقاله بخوانید.

 

 

 

 

 

محتوا، زمینه و هدف جستجو

همانطور که گوگل هوشمندتر می شود، شروع به درک بهتر محتوای سایت ها می کند – به لطف پیشرفت های زیادی در حوزه پردازش زبان طبیعی، مانند BERT. دیگر فقط به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه ظاهر می شود نیست. همچنین زمینه آن کلمات کلیدی، مانند اصطلاحات و عبارات همزمان، کلمات مرتبط و مترادف ها را در نظر می گیرد. علاوه بر آن، همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل می‌تواند پرسش‌های کاربران را بهتر درک کند: سعی می‌کند تعیین کند که هدف جستجوی کاربر چیست. آیا او به دنبال یک محصول است یا فقط اطلاعات؟ کدام صفحات بیشتر با این هدف مطابقت دارند؟

 

همه این پیشرفت‌ها به این معنی است که شما باید روی بیشتر از استفاده از کلمه کلیدی خود تمرکز کنید. این بدان معناست که باید در مورد کلماتی که در اطراف آن استفاده می کنید نیز فکر کنید: آیا آنها روشن می کنند که در مورد چه موضوعی بحث می کنید؟ و آیا هدفی از پست یا صفحه ای که ایجاد می کنید در ذهن دارید؟ آیا این فقط اطلاعاتی را ارائه می دهد یا می خواهید چیزی را بفروشید و آیا این با آنچه کاربران شما واقعاً به دنبال آن هستند همخوانی دارد؟ Yoast SEO Premium به شما امکان می دهد محتوای سئوی خود را با مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط بهینه کنید و اضافه کردن زمینه به مقالات خود را آسان تر می کند.

 

به خواندن ادامه دهید: وبلاگ یا وبلاگ، کدام یک بهتر است؟ »

 

 

 

 

 

محتوا را برای موتورهای جستجو و خوانندگان بهینه کنید

شرط نهایی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا این است که مطمئن شوید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه شده است. شما می خواهید محتوای سئوی شما به راحتی پیدا شود. قابلیت یافتن با افزایش احتمال اینکه گوگل محتوای شما را برای صفحات نتیجه انتخاب کند ارتباط دارد. مهم است که این مرحله نهایی را پس از نوشتن یک پست اصلی و خواندنی بردارید.

 

Yoast SEO به شما کمک می کند متن خود را کمی بیشتر تغییر دهید. اگر مقاله خود را نوشته اید، بر روی ایده اصلی تمرکز کرده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید. گلوله های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام جنبه های یافتن شما نیاز به توجه بیشتری دارد. با این حال، تا زمانی که نمره کلی شما خوب باشد، برای هر جنبه به یک گلوله سبز نیاز ندارید.

 

Yoast SEO به شما کمک می کند تا پیش نمایش اسنیپت خود را نیز بهینه کنید. این ترفندها می توانند شانس شما را برای انتخاب شدن توسط موتورهای جستجو بسیار افزایش دهند. درباره بهینه سازی پست خود در مقاله ما در مورد نحوه استفاده از محتوا و تجزیه و تحلیل سئو بیشتر بخوانید.

 

 

 

 

نتیجه گیری در مورد سئو محتوا

سئوی محتوا بخش بزرگی از سئو است. این شامل تمام جنبه های نوشتن و ساختار محتوا در وب سایت شما می شود. سئوی محتوا ضروری است. اگر محتوای شما مزخرف باشد، هیچ کس نمی خواند. گوگل نیز مانند بازدیدکنندگان، متن وب سایت شما را می خواند و اسکن می کند. الگوریتم گوگل بر اساس محتوایی که منتشر می کنید، رتبه سایت شما را تعیین می کند. و همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است. بنابراین، شما باید محتوای SEO عالی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهید که گوگل آن را درک کند. این کار بسیار است، اما در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

 

در ادامه بخوانید: وبلاگ نویسی: راهنمای نهایی »

 

دریابید که سئو محتوای شما چقدر متناسب است!

همانطور که از این راهنما آموخته اید، برای حفظ سئوی محتوای سایت خود باید کارهای زیادی انجام دهید. این تست کوتاه را انجام دهید و دریابید که آیا جنبه هایی از سئو محتوا وجود دارد که ممکن است نیاز به بهبود آنها داشته باشید یا خیر!

 

منبع:
یواست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.